Isnin, 4 Ogos 2008

aku kerinduan....

Dinginnya malam
menusuk jiwaku yang sepi
terasa…menyayat hati…
menyucuk pilu
menjerat sayu
aaahhhh........
Aku rindu..
teramat rindu
rindu akan dirinya
aku rindu saat dirimu menggenggam jemariku
aku rindu tika dirimu membelai rambutku
aku rindu waktu tanganmu berlabuh manja dibahuku
sungguh aku rindu
rindu yang tak terucap
rindu yang tak terngungkap
rindu yang tak bisa terlunas

Kini...
Semuanya tiada lagi....
tidak walau sesaat
tidak walau sepincing
kerana
dia telah meninggalkan diriku
untuk selama-lamanya
langkah ku longlai
pijak ku goyah
tari ku lemah
aku kena bina semula hidupku
aku kena bertatih dari mula
cara bagaimana hidupku tanpa dirinya
cara bagaimana langkahku tanpa derapnaya
cara bagaimana senyumku tanpa simpulan senyumnya
cara bagaimana tawaku diiringi ilai manjanya
cara bagaimana gurau dibias sendanya

sungguh
aku tak tahu
aku tak mengerti
aku tak pasti
tapi yang nyata
aku rindu
rindu serindu-rindunya....

Tiada ulasan: