Rabu, 2 Januari 2008

azamku....

Aku terdampar di sudut waktu
Detik demi detik terus meninggalkanku
2007 kian menghilang
2008 kian menjelma
1428 kian menjauh
1429 kian menghampiri
Semuanya bergerak pantas
Menyusur paksi
Dan aku
Aku yang hidup tapi sebenarnya mati
Aku yang punya mata tapi terasa buta
Aku yang punya akal tapi kurang bijak menggunakannya
Aku yang punya hati tapi gagal mengawalnya
Tak ada pilihan lain
Aku harus BERUBAH !
Tinggalkan jahiliyah
Tuk temukan jati diri
Dalam fitrah insani
Diriku yang sejati
Diriku yang mandiri
Diriku yang bukan orang lain
Buang semua topeng penutup wajahku
Buang semua batu cadas yang membelenggu
Potong semua rantai penghambat kemajuanku
Jadilah diriku yang indah
Jadilah yang terbaik dalam diriku
Muliakan pekertiku
Kuatkan Imanku
Agar segala kekurangan dan kelebihanku
itulah kurnia untuk berbagi dengan sesama
Kan kunikmati semua jalan perjuanganku
Biar pun berliku-liku mendaki dan maju
Segala kesulitan di masa lalu
Semua kesusahankan terasa indah dan mudah
Bila aku telah sampai pada tujuan
dan bakal menjadi penggajaran
agar perjalananku terasa
sungguh indah…

Tiada ulasan: