Isnin, 19 November 2007

x melupakan....

Jika dilihat sinar cahaya ketawaku
kerna itu penawar hidupku
Selamilah helaiannya
Maka kalian dapat merasai kegetiran duniaku
Jika dilihat senyum ku
Maka kalian akan termui kebahagiaanku..
Gocangkan tanganku agar aku sedar kembali..
Dunia ini bukan hanya untuk cinta
Dimana aku mejerit..
Pada lukisan kenangan yang ingin dimusnahkan
Yang memaksaku
Melupakan..
Terhurailah satu destinasi yang ku pilih sendiri..
Menyelongkari kisah seribu satu malam
Ada kisah yang lebih sedih dan hiba
Dari sebuah kisah sedih..
Yang penuh luka..
Masih ada yang diingati untuk aku terus berdiri
Untuk aku terus berlari..
Kata mereka..
Biar luka biar sakit biar derita
Biar ia sembuh dengan sendirinya…
Kata mereka…
Andai ditemui cinta baru
Suatu hari nanti janganlah dipamer mataku yang sendu..
Janganlah di perlihat wajah piluku
Kerna ia bukan lagi milikku…
Lihatlah permata yang paling bernilai dihadapan
Kerna ia lebih sinar dari ketulusan harapan
Kataku...
Aku dendangkan kisahku untuk kenangan…
Aku buaikan kasihku untuk belaian dalam mendakapiku...
ku bawa berlari angan-angan semalam yang terhempas…
Ku kutip kenangan dimana berselerakan ke langit
Kemana ? sayang....
Jauh dari sini..
jauh dari sini agar bergenang dikelopak mata,
Agar tidak ia jatuh lagi
Kisah dia dan aku
Yang ku bawa berlari kelangit telah ku selitkan
bersama bintang…
Bintang yang ku tak lupa Puisi kerinduan
Kata mereka jangan terlalu ditangisi dengan kecewa
Kata mereka Segala ketentuan itu datangnya dari Yang Maha Esa
Kataku..
Syurga Allah itu ada…
Kerana PahlawanNYA dari kalangan yang kita cinta
Jika kita memilih lurusnya ke jalan ALLAH
Aku tak akan melupakan sayang !
Tidak ada kecacatan yang telah kuperolehi
Sebab itu tiada terbit benci dihati
Untuk aku terus melupai
Cinta itu..
Terus membara di hati
Membakar di jiwa
Berirama megiringi
Perjalanan hidupku...

Tiada ulasan: